woensdag 18 oktober 2017

BH met zijstuk  

Voor de groep ,ladies of lingerie en design, hebben we als opdracht een lingeriestuk te maken met flowers and dots. 
Een erg leuk thema.
Ik heb gekozen voor een bh met zijstuk die ik al eens eerder had gemaakt. Het is een patroon op maat getekend. 
Om je een idee te geven uit hoeveel deeltjes deze bh bestaat, zal ik je hieronder een foto laten zien. Als je alles bij elkaar optelt kom je op 27 deeltjes. Zou je niet zeggen he? 
Ik zal ze opnoemen:
4 delen van padding (beide cupdelen)
1 deel vlisofix (voor mv deeltje)
2 delen gebloemde lycra
5 delen donderroze (lycra voor onder de dot)
5 delen mesh met dots (voorcupdelen, mv stukje en rompdelen)
beugelband
sierband (boven voorcup en stukje schouderband)
picot elastiek
sluiting
1 set 8-jes en oogjes
strikje of een andere versiering mv
omvouw (eventueel over cupdeel voor heen)





Overigens snijd ik alles uit i.p.v. knippen. Voordeel hiervan is dat de stof niet opgetild hoeft te worden. Gebruik hiervoor een rolmes. 

Als eerste ga ik de paddingdelen aan elkaar stikken. Zet op een aantal punten bij beide paddingdelen een streepje. Zo kom je aan het eind van het stikken goed uit. 










Ik bereid altijd alles zo veel mogelijk voor, zodat ik straks aan een stuk door kan gaan. Dus eerst de donkerroze lycra met mesh op elkaar leggen en stikken. 


Dan worden de cupdelen aan elkaar gestikt.Omdat ik een sierband langs de bovenrand van de cup zet, moet deze er wel vast tussenin gestikt worden, anders kan ik er niet meer bij. 


We willen geen dikke randen zien, dus dunnen we de naad uit. 


Vervolgens leggen we de lycra delen op de paddingdelen. Let er op dat de naden op elkaar liggen, anders komt het er scheef op te zitten. 

Omdat ik geen stiksel wil zien op de doorlopende delen, zet ik eerst dat deel van lycra vast aan de achterkant van de padding. Als je het terugklapt, zit het er onzichtbaar op. 



Stik rondom met een zigzag de lycra op de padding. Dan nog het sierband met de hand er op naaien. Als de cups klaar zijn, zien ze er zo uit. 
Zo, die zijn klaar. Nu genoeg gedaan voor vandaag. Morgen weer 


1 opmerking:

  1. Ik weet nog zo goed dat ik in het begin van lingerie maken dacht dat ik het nooit zou onthouden wat nou wat was en in welke volgorde het in elkaar moest, haha.

    Leuk om de stappen zo in beeld te brengen en zo te zien wordt het een prachtige BH in het thema!

    BeantwoordenVerwijderen