zaterdag 11 juni 2016

Project met heel veel vulling
Vervolg 1.
Tijdens het doorpassen bleek de bovenrand iets te strak te zitten en heb het omvouw eraf gehaald. Toen zat de bh goed. Maar toen.........
Tijdens het maken van de echte bh, kwam ik voor een 'verrassing' te staan. Doordat de bovencup zo'n 1,5 groter is aan de bovenrand dan de ondercup gaat de cup tijdens het inzetten opbollen. Nu ga ik de cups in de romp zetten waarbij de ondercup aan de bovenrand los blijft van de bovencup. Ik denk dat de cups zo mooier komen te zitten. Wordt vervolgd





Project bh met heel veel vulling 

Afgelopen week met een opdracht bezig geweest voor een klant. Zij vroeg of ik een favoriete bh van haar kon namaken. Toen zij langskwam met de bh bleek het een te zijn met heel veel vulling erin. Deze cups heb ik niet en heb wel een oplossing bedacht. In een voorgevormde (gewone) cup heb ik een cup genaaid met een vulling onderin de cup. Dus twee cups in elkaar. Het moet een bh worden met een 'zwevende' cup, dus zonder onderrand. Eerst een proefmodel gemaakt en die bleek perfect te zitten. 

De normale werkwijze voor zo'n bh gaat niet (de onderrand waar de beugels in komen wordt dan veel te dik), dus moest ik 'out of the box' denken. De bekleding van de cups het ik aan de onderrand omgevouwen naar binnen, het beugelband direct op de binnenrand genaaid en een mooie afwerking aan de binnenkant en geen dikke rand. Zit heel mooi en comfortabel. 
Aangezien dit een pasmodel was, komen de foto's van het origineel nog. Dan laat ik ook zien hoe ik de onderrand afgewerkt heb, zonder dik te worden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten